Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej 27ozhs.historia.uw.edu.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2022-03-10
Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Kotwice (odnośniki w obrębie strony)
- Serwis nie posiada odnośników umożliwiających bezpośrednie przejście do treści stron.
- Linki
- Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
- Serwis posiada powtórzone linki.
- Wyszukiwanie w serwisie
- Pole wyszukiwania nie posiada etykiety lub została ona błędnie powiązana.
- Dostępność materiałów zamieszczonych na stronie
- Serwis może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
- Mapa serwisu, zrozumiałość struktury serwisu, łatwość odnajdywania informacji
- Serwis nie posiada mapy stron.
- Alternatywne opisy dla grafiki
- Serwis posiada odnośniki graficzne, które nie posiadają opisów alternatywnych.
- Serwis zawiera ilustracje bez napisów alternatywnych lub są one niewystarczające.
- Widoczność fokusa klawiatury
- Serwis ukrywa widoczność fokusu klawiatury w większości elementów przejmujących fokus.
- Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
- Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
- Walidacja HTML/CSS
- W serwisie występują problemy z walidacją HTML.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-10.
Skróty klawiaturowe
Na stronie 27ozhs.historia.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Adam Słojewski. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: adam.slojewski@samorzad.uw.edu.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Pełen wykaz budynków należących do UW znajduje się na stronie deklaracji dostępności UW.
Prawo wstępu z psem asystującym
Nie ma ograniczeń wstępu z psem asystującym.
Tłumacz PJM
Potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza PJM należy składać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Kontakt do BON: /22/ 55 24 22, bon@uw.edu.pl, www.bon.uw.edu.pl.